Alla inlägg under april 2014

Av Ann-Louise Persson - 29 april 2014 12:33

Alla har vi väl drömmar? Vad man egentligen hade velat göra/jobba med om man hade pengar och kunde? Även så jag, jag hade velat bygga upp ett mysigt café där det skulle vara hög mysfaktor och hemtrevnad. Det hade varit ett väldigt mysigt jobb att ha!

Av Ann-Louise Persson - 29 april 2014 12:24

De ä nog årets varmaste dag idag! Känns som sommar!!:) synd man inte är ledig... Men ni som är lediga njuuuuut. Ser ut som kylan är på ingång i morgon sen får vi nog vänta på nästa värmebölja, hoppas det inte dröjer så länge :)

Av Ann-Louise Persson - 27 april 2014 14:23

Ibland får man upp ögonen... Hur jag är idag har det med hur jag växte upp att göra? Att man har separations ångest från både människor saker och djur. Har det med att man förlorade en familjemedlem att göra? Att hon för mig bara försvann? Att man får panik i hela kroppen och lätt brister i gråt av att människor bråkar, är det från att ens föräldrar ofta bråkade när man va liten? Jag kan bara säga att ja man formas av allt som händer under ens uppväxt... De som säger annat förstår nog inte riktigt. Föräldrar som är ihop för "barnens skull" ni gör fel! Mina föräldrar skiljde sig o det ä det bästa de gjorde! De fann andra människor i livet som passade dom så mkt bättre och gör dom lyckligare!

Av Ann-Louise Persson - 24 april 2014 09:02

Den jag är idag har formats av både sorg och lycka. Jag föddes som en väldigt glad liten flicka, åren gick man blir äldre saker händer på vägen. När jag va liten fanns inte döden eller olycka, alla jag kände va odödliga(trodde jag iaf) ingenting kunde ju hända mig eller min familj. Dock fick min familj beskedet en dag att min syster va mkt sjuk i canser.(denna jävla sjukdom) men för mig betydde det ingenting för min familj va ju odödlig! Jag va inte ofta på sjukhuset för va skulle jag göra där? Hon skulle ju snart komma hem!? De gångerna jag va där blundade jag mest för verkligheten och gjorde andra saker som sjuksystrarna roade mig med. I början fick min syster komma hem ibland hon va mest trött och ville inget göra, jag minns än idag en dag som jag ville ha upp henne ur sängen för att vi skulle ut o rida hon sa som vanligt att -jag orkar inte jag är sjuk! Det jag sa till henne då ångrar jag än idag - men du blir ju aldrig frisk!! Det blev hon heller inte. Mitt sista minne med min syster är när jag kommer in i rummet där hon är isolerad hon kan längre inte prata och sover bara jag jag tar hennes hand och känner att hon kramar den lätt.
Inte långt efter den gången somnar hon in för alltid!
Jag skriver detta idag för jag har förstått att det tynger mig. Det är aldrig någon som vågar prata om henne eller ställer frågor om henne! Jag önskar att ni gjorde det för jag hade behövt prata om det mer! Ett syskon är som din andra hälft förlorar du henne/ honom så förlorar du endel av dig själv! Va rädda om varann bråka inte så mkt ses ofta , i morgon kan det va försent!

Av Ann-Louise Persson - 12 april 2014 09:49

26 maj såklart!!!! Inte juni!!

Av Ann-Louise Persson - 12 april 2014 09:47

Har nu två månader kvar att jobba på mitt nuvararande jobb! 26 juni slutar jag efter 9 års trogen tjänst. Går sen på ett härligt sommarlov och börjar mitt nya jobb i Nybro i Småland 11 Augusti:) japp jag ska flytta till min stora kärlek! Visst känns saker just nu närvöst jag flyttar från huset , jobbet min familj och vänner MEN de ä ju bara ca 2 timmar bort, en sträcka som jag ochmin pojkvän pendlat fram o tillbaka varje helg i ett år nu. Så de är bara att byta istället för att åka till honom får jag åka till familjen o vännerna i stället. Och såklart hoppas man på att någon vill hälsa på mig:)

Xxo Ann-Louise

Ovido - Quiz & Flashcards