Alla inlägg under maj 2010

Av Ann-Louise Persson - 18 maj 2010 18:08

Pratade med Karl nu resan hade gått bra, Ferran skulle visst fixa en bil som vi kan köra runt med :) och sen skulle vi få gratis internet till vår lägenhet... de va hundans va generös den mannen är hmm .... får väl se va de är för en man när jag träffar honom om två veckor ska ha med mig marabou choklad till honom... det går visst inte att köpa där  det kommer ju jag verkligen sakna att mumsa på.



Av Ann-Louise Persson - 17 maj 2010 19:47

Okej i morse blev det tomt här då åkte Karl , känns trisst att veta att han inte kommer tillbaka denna gången.

Nu är du ju upp till mig att fixa allt här hemma själv... känns sådär men jag ska nog klara det!

Pratade med min boss idag om att jag vill dra till spanien han tog det jätte bra och jag ska få tjänstledigt:)

Åker dit om två veckor bokade flyget idag så det ska bli kul så blir lite bilder sen på hur det ser ut där... hoppas på bra såklart...

 

Ha en fin kväll jag är riktigt trött så soffan väntar! Saxon lilla vovven ligger där redan!

 

  

 



Av Ann-Louise Persson - 16 maj 2010 11:42

Usch hur ska jag klara detta??

I morgon åker my honey till Spanien o här blir jag lämnad kvar mindre skoj.

Men jag hoppas att tiden går snabbt åker i o f s redan dit om två veckor o hälsar på sen kommer det ta 6 veckor tills vi ses och efter det är det ovisst.... får ju se hur det går nu, men åka ska jag. Men det är en heldel att ta tag i först.

 

Önskar att man hade bott hemma än för då hade det bara varit att ta väskan o dra!!

Men men åren har gått och de går alldeles för fort så samlat på sig grejer ja DET har man verkligen!!

 

Ett tips till alla som vill göra det här att åka utomlands o jobba ta tag i det fort som F efter ni slutat gymnasiet o dra i väg med er för det är SÅ mycket lättare då!

 

Yes!! so i´m going to be a sad sad girl now in two weeks!

 

Behåll era drömmar där ute!!! De KAN bli verklighet!

 

  


Av Ann-Louise Persson - 14 maj 2010 17:01

     Jag slutade skolan 2004 med drömmar om att resa se världen ja helt klart drömmar som många har. Men vad hände? jo på ett bananskal halkade jag in som djurskötare i ett BB stall med grisar. Hade då tanken på att, ja men det är iaf ett jobb och jag behöver ett jobb. I början va detta riktigt roligt jag blev bra på vad jag gjorde så jag blev kvar där , det har nu gått 5 nästan 6 år och vart tog mina drömmar vägen? Jo de försvann i vardagen allt va bara så mkt enklare att bara fotsätta. Du har ett hus och en stadig inkomst och allt rullar på.

 

Vad hände då år 2008? Jo jag och min vän bestämde oss för en tripp till mallorca, vi åkte dit och hade jätte skoj på vårt hotell jobbade en kille från Tyskland han visade sig vara en enormt charmig och trevlig kille , när vi en vecka efter åkte hem till sverige igen va det svårt att glömma denna mannen han hade gjort ett sådant intryck att jag tänkte på honom mest hela tiden. Men,men tiden gick och varför skulle jag försvåra mitt liv genom att tänka på någon som bodde så långt bort? Men nej han gick inte att glömma detta var besvarat och i september 2009 bestämde jag mig för att ta chansen att se vad detta va för en person som hade stannat kvar i mina tankar och vägrade att lämna dom, jag bokade en ny resa till mallorca och vips va jag där och JA alla mina drömmars man va han... allt klickade och vi visste varför vi inte hade kunnat glömma varandra.

 

Två månader efter kom han till sverige här har han nu stannat ett halvår men såklart lockar spanien honom tillbaka. Detta gjorde mig enormt rädd, va skulle han åka tillbaka? jag kan inte åka ska jag ge upp kärleken?? Nej, efter enormt många tankar har såklart även mina drömmar kommit tillbaka , ja de jag hade när jag slutade skolan! Jag fyller nu 25 år alltså är det NU eller ALDRIG.  Jag har valt NU, om jag inte följer med och tar chansen att prova på livet där o uppleva så många mer saker i mitt liv kommer jag förmodligen ångra mig resten av livet!!Såklart måste jag följa kärleken och framförallt LIVET! Vad har jag att förlora?

 

Så nu gör jag denna hemsidan så alla som vill kan följa mig på min resa att upptäcka LIVET!

 

  

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards