Alla inlägg under juni 2012

Av Ann-Louise Persson - 29 juni 2012 15:07

Hej hej!!

Jag bloggar inte så ofta... nej... det känns inte som om jag har något att skriva om!

Men iaf... har länge letat efter resor till Amerikat.... WESTERN men aldrig riktigt hittat något seriöst men nu så har jag hippotours.se. De har exakt vad jag vill ha!!

Synd nog så är det riktigt riktigt dyrt om man ska ta så man är med en vecka och LEVER som en cowboy man driver ca 300 boskap tillsammans med riktiga Cowboys som lever för detta upp till Big-Horns bergen. En tur på 48 miles genom något av det vackraste landskap man kan tänka sig en bit av turen går genom snäva passager med branta klippväggar över floder över fälten. detta kostar ca 30.000 när flyg o allt är betalt!!! Mycket pengar ja....

Man kan även ta ett billigare alternativ då lever man bara på ranchen man tilldelas en westernhäst och varje dag beger du dig ut på fälten och bergen och rider "dagsturer" en upplevelse bara detta på kvällen sitter man i saloonen och umgås på morgonen äter man frukost på sin altan med utsikt över berg och hästar och boskap då de även har endel boskap på ranchen. Detta går på ca 20.000 när resan är betald!


Saken är att varje gång jag sitter och kollar på detta för jag gör det ofta så har jag cowboy musik i öronen och drömmer mig bort när jag kollar runt så fäller jag några tårar.. Längtan och drömmen efter detta är ofantligt stor så ni fattar inte!!!!!


Så ska jag någon gång besluta mig för att börja spara till detta och våga?? Ja jag tror det för annars kommer jag ångra mig hela livet!!! Jag MÅSTE göra detta!!!! JAG MÅSTE!!!!!!!


Så om det slutar regna någon gång så ska jag bege mig ut tänkte jag... snälla sommaren kom!!!


XXO!

Ovido - Quiz & Flashcards