Alla inlägg under juli 2010

Av Ann-Louise Persson - 20 juli 2010 17:25

Hej hej, då är man hemma i Sverige igen!

  

Hade en underbar vistelse i spanien... tyvärr flyger en vecka förbi alldeles för snabbt:(

Hann med Barcelona , waterpark , Bergen , frankrike ,partaj , stranden den stora marknaden som är varje onsdag i byn riktigt nice ja jag hade helt enkelt det jätte bra.


Så vi var en sväng i Barcelona helt okej stad men Paris står fortfarande högst på     

Listan, åt en jätte god hemgjord pasta med helt underbart god köttfärsås sen  gick vi längst gatorna o hade en trevlig stund.


Sen blev det onsdag och de är marknad i byn varje onsdag jätte trevligt och riktigt bra när man har en pojkvän som verkligen vet hur man prutar...

    


Man får ju även njuta lite av stranden så vi åkte dit med Jonathan och hans flickvän , spelade lite boll i vattnet och åt jätte god glass, åkte även till den waterpark som ligger närmast där vi bor men tyvärr inga bilder vill inte  ha en blöt kamera. Men det va superskoj.. vattenbanan the black hole... va riktigt nice... och alla andra banor med fastän att vissa fick mig att blunda:)

       


Såklart blev det även lite partaj man måste ju känna på nattlivet lite oxå.

Men i spanien går man ut när vi svenskar normalt har festat klart och åker hem .. känns lite konstigt men,men man kommer in i det. Är väldigt dålig på namn men såklart va Salvdor med hans kusin och Jonathan och den tyska killen? träffade senare några andra vänner man kan verkligen se på bilderna hur lyckliga de är... riktigt trevliga...

      

                                        




Sen bestämde vi oss för att dra oss upp mot bergen jag har ju inte än sett vart jag ska tillbringa vintern och Ferran befann sig uppe i restaurangen på skidanläggningen så upp bar det av, och naturen HELT fantastisk!!

       

       


När vi hade klättrat oss både upp till restaurangen och ner igen begav vi oss ner mot en liten Fransk by där Ferran har en lägenhet som vi skulle låna för natten.

Vi vandrade runt i byn åt några underbart goda mackor och bestämde oss sen för att ha lite romantisk middag i lägenheten... ser enkelt ut men fy hundan va gott!

            


Så det va allt för denna gång... och Pizza erik har de godaste pizzorna i Sant Pere Pescador (byn där "vi bor")

  









Av Ann-Louise Persson - 8 juli 2010 17:26

Jaha, då har man packat den första flyttlådan!

Har bestämt mig nu för att sälja mina möbler varför gå och betala ett förråd??

Nix blir istället ett besök på IKEA då jag kommer hem och får en ny lya!

Skoj att köpa nytt/gammalt med ju.


Tre dagar tills jag åker till spanien igen på "semester" kanske eller förmodligen får man väl jobba lite... men,men det är ändå som semester! Gämför man med jobbet jag har idag så även om jag jobbar heltid där nere så är det ju nästan som semester ändå ju hehe!


Jag är lycklig!!! Jag har funnit kärleken och jag kommer förmodligen få uppleva så många saker som jag inte kunde drömma om att jag varken skulle våga ta steget till att våga göra eller få chansen till att göra.


Jag kommer såklart att sakna alla mina nära o kära men jag kommer att komma hem under året :) så jag hoppas bara att alla är glada för min skull och inte känner att de kommer förlora mig nu för jag är bara i ett annat land (bara o bara ja vet) men med flyg är det bara 2.45 timmar alltså inte så långt  


  


Och jag tycker det är jätte skoj att några av mina vänner vill komma ner och hälsa på ni ÄR SÅ VÄLKOMNA!!   och ni vinner ju med på det billigare semester hittar ni inte






Ovido - Quiz & Flashcards