Alla inlägg den 17 juli 2011

Av Ann-Louise Persson - 17 juli 2011 15:52

 

Idag är det söndag, vad tycker jag om söndagar?

Jo veckans tråkigaste dag helt klart.... man väntar bara på att i morgon är det jobb igen.

 

Kristianstad dagarna är över oxå... har knappt varit där inne, första lördagen blev en liten stund då vi hade sällskap med Emelie och Martin... sen var det jobb söndagen och hela veckan och jag har varit så trött:( och igår ja det va inga som direkt skulle in o man kan ju inte gå där själv... lite väl deppigt eller vad?? så Catta kom hit o sen Johan vi åt tacos åkte in till stan för att hyra en film gick en snabb sväng på stan för att se det sista av festivalen och åkte hem för att se ja.. jag överdriver nog inte om det va världens sämsta film så slutade med att vi stängde av skiten o tog en gammal film istället!!

Men tack mina vänner för att ni kom förbi o förgyllde min kväll... hur skoj är det att sitta ensam en ledig lördag ?? Det är då man ska umgås med sina vänner:)

 

Ska iväg ikväll o rida Pigge för första gången :) Jag och min kusin har tagit oss an att vara skötare på 2 söta Fjordingar Pigge och Flora!

Pigge är bara tre år har varit på inridning 3 veckor i våras och stått stilla sen dess, och nu har det kommit på min lott att fortsätta ridningen av honom då ägaren känner att hon vill vänta att rida honom till han blir kraftigare och lite äldre.

Min kusin ska rida de söta stoet Flora hon är en snäll men pigg dam när det väl tar sig tror jag.

Så som sagt första ridturen idag jag hoppas det går bra har varit där 2 gånger innan men har bara ridit på Flora då så idag är det premiär för att rida båda två ihop:)

 

Skoj att ha en hobby då jag inte direkt haft någon sen jag kom hem igen.. hade ju gymet innan men sa ju upp det i samband med flytten... Och när vi var på Rhodos och red där längs havet i solnedgången slog det mig som en blixt mitt mellan ögonen !! Varför inte ta upp ridningen igen..

 

så ta hand om er , kör försiktigt! 

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards